Harta


View Europe Direct Timis in a larger map

00 800 67 89 10 11


SUNĂ GRATUIT PENTRU INFORMAȚII DESPRE EUROPA

Ce informații poți obține . . . click aici pentru mai multe informații

Verificari mai stricte pentru vânzarile on-line

În timp ce majoritatea site-urilor care comercializeaza aparatura electronica respecta normele UE privind protectia consumatorilor, 60% din site-urile care vând bilete nu se conformeaza acestora.

Sanctiunile aplicate site-urilor care comercializeaza aparatura electronica au avut ca efect conformarea celor mai multe dintre acestea la normele UE în domeniul protectiei consumatorilor, a anuntat Comisia Europeana.

Anul trecut, site-urile specializate în vânzarea de produse electronice au facut obiectul unui control, în urma caruia s-a constatat ca doar 44% dintre ele respectau legislatia în vigoare. O noua verificare, efectuata recent, arata ca procentul site-urilor conforme se ridica, în prezent, la 84%, a declarat comisarul european pentru sanatate si protectia consumatorilor, John Dalli. Pentru restul, actiunea de punere în aplicare a masurilor continua.

“Rezultatele obtinute ne dovedesc ca verificarile dau roade”, a adaugat comisarul Dalli.

Anul trecut, cu ocazia verificarii site-urilor de comercializare a unor produse ca aparatele foto digitale sau playerele audio, s-a constatat ca multe dintre acestea ofereau informatii înselatoare privind drepturile consumatorilor, pretul total si modalitatile de contactare a comerciantilor.

Verificarile de anul acesta vizeaza în special vânzarile on-line de bilete pentru evenimente culturale si sportive. 60% din site-urile controlate încalca normele europene în materie de protectie a consumatorilor.

Comisia a verificat pâna acum 414 site-uri, doar 167 dintre acestea (40%) fiind conforme. În cazul celorlalte 247, s-a solicitat deja interventia autoritatilor nationale pentru luarea masurilor care se impun.

S-a constatat ca, în general, consumatorii sunt pusi în fata unor nereguli precum informatii lipsa, incomplete sau eronate privind pretul (în cazul a 74% din site-urile verificate), termeni si conditii incorecte (73%), informatii lipsa, incomplete sau înselatoare cu privire la comerciant (48%).

Odata identificate site-urile cu probleme, autoritatile nationale responsabile cu protectia consumatorilor continua investigatiile. Acestea îi contacteaza pe comercianti sau pe administratorii site-urilor si le cer sa întreprinda actiuni de corectare a neregulilor identificate.

Sursa: Directia Generala Sanatate si Consumatori din cadrul Comisiei Europene

Comments are closed.