Harta


View Europe Direct Timis in a larger map

00 800 67 89 10 11


SUNĂ GRATUIT PENTRU INFORMAȚII DESPRE EUROPA

Ce informații poți obține . . . click aici pentru mai multe informații

Noi reglementari privind drepturile calatorilor

Recent, au fost adoptate la nivel european cateva decizii cu privire la drepturile pasagerilor in transportul in comun. La inceputul lunii iulie, Parlamentul European a aprobat o noua reglementare care protejeaza pasagerii in calatoriile cu autobuzul, autocarul si vaporul, iar Comisia Europeana tocmai a lansat o campanie de informare despre drepturile celor ce calatoresc cu avionul sau trenul.

Conform noilor reguli adoptate de Parlamentul European, in cazul in care calatoriti pe apa, aveti dreptul la rambursarea biletului sau o calatorie pe alta ruta daca vasul are o intarziere mai mare de o ora si jumatate. In cazul intarzierilor importante, aveti dreptul si la o compensatie suplimentara – de exemplu 25% din valoarea biletului pentru calatoriile prevazute sa dureze pana la 4 ore si care au o intarziere la sosire de cel putin o ora sau 50% pentru intarzieri mai mari.

Daca din cauza intarzierii sunteti nevoiti sa petreceti noaptea la locul de plecare, operatorul de transport trebuie sa va asigure masa si hotel. Parlamentul a mai hotarat si ca persoanele cu handicap sa beneficieze de ajutor gratuit in porturi. Noile reguli vor intra in vigoare din 2012.

Parlamentul European a aprobat si implementarea unor reguli similare pentru pasagerii ce calatoresc cu autobuzul si autocarul, insa in acest domeniu negocierile cu guvernele UE inca nu s-au incheiat.

Calatoriile cu avionul

In cazul calatoriilor cu avionul, puteti cere rambursarea biletului sau o calatorie pe alta ruta daca zborul este anulat sau are o intarziere mai mare de cinci ore. Daca vi se interzice imbarcarea, aveti dreptul la o compensatie suplimentara de 125-600 de euro. Compania este obligata sa va acorde si altfel de asistenta, de la caz la caz: masa, hotel si acces la mijloacele de comunicare. Pentru un bagaj pierdut sau deteriorat, aveti dreptul la o compensatie de pana la 1.200 de euro.

Inaintea rezervarii biletului, puteti verifica identitatea companiei aeriene cu care veti zbura. Cand rezervati biletul online, pretul acestuia trebuie sa fie vizibil de la primul pas al procedurii.

Drepturi similare cand calatoriti cu trenul

Cand calatoriti cu trenul, puteti cumpara biletul in orice gara sau online. Daca nu exista ghiseu in gara, puteti cumpara biletul in tren. Pentru intarzieri de peste o ora, aveti dreptul la rambursarea biletului sau redirectionare pe alta ruta si la compensatii suplimentare.

Pentru un bagaj deteriorat in timpul calatoriei, aveti dreptul la o compensatie de pana la 1.300 de euro. In caz de accident, aveti dreptul la plati in avans si compensare pentru dumneavoastra si familie. Atat in calatoriile cu trenul, cat si in cele cu avionul, pasagerii cu mobilitate redusa au dreptul la asistenta gratuita pe parcursul calatoriei, dar si inainte si dupa aceasta.

Sursa: Euractiv.ro

Comments are closed.